17 Ocak 2015 Cumartesi

Müzikal Gerilim



Ben şahsen konuya girmeden önce bu filmin yılın en iyi filmlerinden biri olacağını tahmin etmezdim. Ama Whiplash beni o kadar şaşırttı ve o kadar memnun etti ki anlatamam.

Whiplash aslında bu senenin en konuşulan filmlerinden biri olmaya adaydı, bunun en büyük katkısı da Sundance Ödülleri'nde özel jüri ve izleyici ödülü almasıydı.

Herşeyin başında söylemem gereken şu ki izlemeyen gerçekten çok pişman olur. Bunu da açık ve net belirteyim dedim.

Film bizi müzikal ve gerilimin doruklarında gezdiriyor ve filmin ne zaman bittiğini bile anlayamıyoruz. Filmi izledikten sonra müziklerine aşık olabilir ve hemen dinlemek isteyebilirsiniz. Bunun yanında caz sevmeyenlerde bu filmle beraber ona da bir adım atmış olur.

Sanat, müzik uğruna verilmiş ve tek amaç haline getirilmiş hayatlar göz önüne seriliyor. Andrew'in çabasını, hırsını gördükçe inanasım bile gelmiyor.

Ayrıca muhteşem bir oyunculukla bizleri doruklarda gezdiren ve gerilimin baş kahramanlarından olan Fletcher ise hedefine ulaşabilmek için sevginin, dostluğun ve hayatin bile yeri geldiğinde değersizleştiğini gözümüze soka soka anlatıyor.



Konuya daha fazla girmeden teğet geçeyim dedim, çünkü bu film için yazılabilecek çok şeyler olduğunu sizde filmi izledikten sonra göreceksiniz.

Miles Teller ve J.K. Simmons'un harikulade oyunculukları bizlere olağanüstü bir film şöleni izletiyor.
J.K. Simmons'un da Oscar'da en iyi yardımcı erkek oyuncu ödülünü sonuna kadar hakkettiğini düşünüyorum. Golden Globe'da bunu başararak beni şaşırtmadı aslında.

İzlemenizi o kadar çok tavsiye ederim ki hayatta işinize çok yarayacak şeylerde öğrenebilirsiniz diye.
Whiplash 5 dalda Oscar'a aday olarak ta bunu zaten göstermiş durumda.

Söylenecek son söz: Kusursuz.

9,5/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder