12 Ocak 2015 Pazartesi

Medyanin Çiplak Gerçeği: Nightcrawler



Nightcrawler'i izlerken kendimi gerçekten ekrana yapiştirdiğim doğrudur. Çünkü yilin en iyi filmlerinden biri olarak gösterilen Nightcrawler'i bende baya bir zamandir bekliyordum hemde büyük bir heyecanla. Ve o istediğini alan bir çocuk gibi mutlulukla başladim filme ve gerçekten tüm saniyesini dolu dolu geçirdim.
Birakayim kendimi anlatmayi da filme geçeyim.

Nightcrawler gerçekten de bu senenin en iyi filmlerinden biri bana göre. Başlikta da belrttiğim gibi medyanin tüm gerçeğini bize tüm çiplakliğiyla sunmasi. Bu aslinda büyük bir cesaret isteyen iş. O yüzden tam da burada filmi yazan ve yöneten Dan Gilroy'u ayakta alkişladiğimi söylemek istiyorum.

Gilroy muhteşem bir işe imza atmiş ve medyanin özel hayatin gizliliği dahil daha bir çok hukuksal suçlari alenen işlediğini gözler önüne sermiş.

Hatta bir haber çekebilmek için yapilan oyunlari, kurulan tezgahlari da bize göstermiş.
Filmin konusunu bir kenara birakip oyunculuklari değerlendirmek istiyorum çünkü o konuya girdim mi hiç çikamam. Jake Gyllenhaal harika ötesi bir oyunculuk sergilemiş ve tahminimce Oscar'larda da bunu bir adaylik alarak süsleyecektir.

Ve bana göre kariyerinin en güzel oyunculuğunu verdiğini düşünüyorum. Geçen yil ki Prisoners filminde de en iyi zamanlarini geçirdiği aslinda ortadaydi ama bu filmde üstüne çok daha fazla koymuş.



Para kazanmak için herşeyi yapabilen Lou Bloom'u canlandiriyor. Lou Bloom para için gözünü karartmiş insanlardan biri. Bir gün yolda giderken bir kaza görüyor ve arabasini durdurup inceliyor. Hemen oraya gelen kameramanlari ilginç bir şekilde inceleyip ben bu işi yapmaliyim diyor. Önce küçük bir kamerayla işe başliyor ve bunu çok daha büyütüp Los Angeles'in aranan ünlü habercilerinden biri oluyor.

Ee tabi parayi kazandiktan sonra gözünü daha da yükseklere dikiyor. Birakayim da burda bumu siz izleyince görün.

Son sözlerimde yine tekrar ederek söylüyorum ki Nightcrawler 2014 yilinin en iyi filmlerinden biri.
Ders alinacak ve bu konuda benzersiz bir güzellikte.

Jake Gyllenhaal ise oyunculuğunu daha da geliştirerek kariyerinin en iyi filmini çikartmiş. Umarim Oscarlarda da bir adaylik görür.

Ve bundan sonra da Dan Gilroy ismini takip etmeye başlayin derim ben.

8,6/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder